- KAYIT SÜRECİ
Tüm öğrencilerimiz(2024-2025 bahar yarıyılında ilk kez kayıtlananlar dahil), 2024-2025 Bahar yarıyılında kayıt yenileme işlemini yapmakla yükümlüdürler.
- Kayıt yenileme işlemleri 17-20 Şubat 2025 tarihleri arasında WEB kayıt sistemi üzerinden yapılacaktır. Ders kayıt sistemi, 17 Şubat 2025 Pazartesi günü saat 14:00’da açılacak, 20 Şubat 2025 Perşembe günü saat 17:30’da kapatılacaktır.
- Ders aşamasındaki tezli yüksek lisans öğrencilerinin “Seminer” ve “Uzmanlık Alanı” dersi dahil olmak üzere 30 AKTS değerinde ders seçimi yapmaları gerekmektedir.
- Ders aşamasındaki doktora öğrencilerinin “Seminer” dersi dahil olmak üzere 30 AKTS değerinde ders seçimi yapmaları gerekmektedir.
- Ders aşamasındaki tezsiz ve uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin “Dönem Projesi” dahil olmak üzere 30 AKTS değerinde ders seçimi yapması gerekmektedir.
- Tez aşamasındaki tezli yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin “Tez Çalışması” ve Uzmanlık Alanı” dersi seçimi yapmaları gerekmektedir.
- Proje aşamasındaki tezsiz ve uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin “Dönem Projesi” dersi seçimi yapması gerekmektedir.
- Öğrenciler, “SBE 5000” ve “SBE 6000” kodlu dersleri seçerken şube bilgisinden muhakkak kendi programlarını seçmelidirler.
- Tezli yüksek lisans öğrencileri 4.yarıyıldan, doktora öğrencileri ise 8.yarıyıldan sonra öğrenim harcı ödemekle yükümlüdür. Bu durumdaki öğrencilerin öncelikle öğrenim ücretini ödemesi ve ardından ders seçimi yapmaları gerekmektedir.
- Öğrenim ve harç ücretleri öğrenci Numarası ile Birlikte Ziraat Bankası şubeleri, ATM ve internet şubesi yoluyla yapabilmektedir.
- Öğrencilerimiz ayrıca https://harc.deu.edu.tr/ adresinden giriş yaparak ücretlerini yurtiçi ve yurtdışından sanal pos ile ödeyebilirler.
- Harcın ödenmiş olması kayıt yenileme işleminin tamamlandığı anlamına gelmemektedir. Ödemeden sonra web kayıt sistemi üzerinden ders seçim işlemi işlemi tamamlanmalıdır.
- DERS EKLEME ve DERS BIRAKMA İŞLEMİ
- Tüm programlar için açılan ve açılmayan dersler 24 Şubat 2025 tarihinde erişim sayfamızda ilan edilecektir.
- Ders ekleme ve ders bırakma işlemleri 24-28 Şubat 2025 tarihleri arasında WEB kayıt sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir.
- Açılmayan derslere kayıtlanmış olan öğrencilerin, 24 Şubat 2025 tarihinde ilan edilecek listede yer alan açılmış olan dersler için ders ekleme işlemi yapmaları gerekmekt
- 17-20 Şubat tarihleri arasında yapılan ders seçimi sonrasında bir dersi bırakarak başka bir dersi almak isteyen öğrenciler, bırakmak istedikleri dersi yalnızca 24 Şubat tarihinde ilan edilecek açılan dersler listesinde yer alan bir ders ile değiştirilebilirler.
- Bir dersin açılabilmesi için tezli yüksek lisans programlarında 3, doktora programlarında ise 1 öğrencinin seçim yapması gerekmektedir. Bu sebeple ders, tezli yüksek lisans programlarında 3 öğrencinin seçim yapması sonucu açılmış ise, doktora programlarında ise 1 öğrencinin seçim yapması sonucu açılmış ise öğrenciler ilgili dersi bırakarak başka bir dersi alamazlar. Ancak ilgili derslere başka öğrencilerin gelerek ders ekleme işlemi yapması sonucu, derse kayıtlı öğrenci sayısının, dersin açılması için belirlenen asgari sayıdan fazla olması durumunda ders bırakma işlemi yapılabilir.
- Dersin açılması için belirlenen asgari sayının üzerinde seçim yapılarak açılmış olan bir dersin bırakılmasında, birden fazla öğrencinin dersi bırakmak istemesi durumunda; ders bırakma sonucu dersin açılması için belirlenen asgari sayıya ulaşıldıktan sonra dersi bırakmak isteyen öğrenciler, ders bırakma işlemi yapamayacaklardır.
- WEB KAYIT DANIŞMAN ONAYI
- Kayıt işlemlerinin tamamlanması için danışman onayı zorunludur.
- Öğrenciler, kayıt işlemi sonrasında işlemin onaylanıp onaylanmadığını kontrol etmek ve onaylanmamış olan kayıtlar için danışmanlarıyla ya da Anabilim Dalı Başkanlığı ile irtibata geçmekle yükümlüdürler.
- 2024-2025 Bahar yarıyılında kayıtlanan öğrencilerin ders seçim onayları ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından yapılacaktır.
Kayıt yenileme işlemleriyle ilgili daha sonra ortaya çıkması olası sorunların çözümü için, kayıt işlemlerinize ilişkin bilgilerin yer aldığı öğrenci web kayıt formunu mutlaka alınız ve kaydediniz.