NOT: Bazı programlarda yaşanan sistem yoğunluğu nedeniyle kayıt yenileme işlemi yapılamamaktadır. 06 Şubat 2024 saat 12:00’dan itibaren kayıt yenileme işlemi yapılamayan programlar aktif hale gelecektir.
- KAYIT SÜRECİ
Tüm öğrencilerimiz, 2023-2024 Bahar Yarıyılında kayıt yenileme işlemini yapmakla yükümlüdürler.
- Kayıt yenileme işlemleri 05-07 Şubat 2024 tarihleri arasında WEB kayıt sistemi üzerinden yapılacaktır. Ders kayıt sistemi, 05 Şubat 2024 Pazartesi günü saat 14:30’da açılacak, 7 Şubat 2024 Çarşamba günü saat 17:30’da kapatılacaktır.
- Bir yarıyıl için öğrenci iş yükü 30 AKTS’dir.
- DERS EKLEME ve DERS BIRAKMA İŞLEMİ
- Tüm programlar için açılan ve açılmayan dersler 09 Şubat 2024 tarihinde ilan edilecektir.
- Ders ekleme ve ders bırakma işlemlerini yalnızca seçtiği ders açılmayan öğrenciler yapacaklar ve açılan derslerden birini seçeceklerdir. Öğrencilerin açılan bir dersi bırakma hakkı bulunmamaktadır.
- Öğrencilerimiz yukarıda belirtilen kayıt yenileme tarihleri arasında kayıt yenileme işlemlerini yapmış olmak kaydıyla, Ders ekleme ve ders bırakma işlemlerini 12-13 Şubat 2024 tarihleri arasında Enstitümüz erişim sayfasında bulunan form arşivinden (https://sbe.deu.edu.tr/tr/form-arsivi/)“Ders Değişikliği Formu”nu doldurarak (43 No’lu Form) ve gerekli imzalaları tamamlayarak Enstitümüz Öğrenci İşleri Birimine teslim etmelidirler.
- WEB KAYIT DANIŞMAN ONAYI
- Kayıt işlemlerinin tamamlanması için Danışman onayı zorunludur. Öğrenciler tarafından yapılmış olan kayıt işlemlerini Danışman öğretim üyesinin kayıtların bitiş tarihi olan 08 Şubat 2024, saat 10:00’a kadar onaylaması gerekmektedir.
- Öğrenciler, kayıt işlemi sonrasında işlemin onaylanıp onaylanmadığını kontrol etmek ve onaylanmamış olan kayıtlar için Danışmanlarıyla ya da Anabilim Dalı Başkanlığı ile irtibata geçmekle yükümlüdürler.
- 2023-2024 Bahar yarıyılında tezli yüksek lisans ve doktora programlarına kesin kayıt yaptıran öğrenciler de ders seçim işlemlerini yapmaları gerekmektedir. Bu öğrencilerin web kayıt onayları ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından yapılacaktır.
- 2023-2024 Bahar yarıyılında tezsiz yüksek lisans ve uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans programlarına kesin kayıt yaptıran öğrenciler yeniden ders seçimi yapmayacaklardır.
- İADESİ GECİKEN KİTAPLAR VE KİTAP GECİKTIRME CEZA BORCU OLAN ÖĞRENCİLER
- 2023-2024 öğretim yılı bahar yarıyılında kayıt yenileme işlemlerini yapacak öğrencilerden, kütüphanelerimizden kitap ödünç alıp hala iade etmemiş olanlar ve kitap iade işlemini zamanında yapmayıp gecikmeden kaynaklı borcu bulunanlar ders seçim işlemlerini yapabilmesi için öncelikle ödünç alınmış olan kitapları iade etmeleri ve geç iadeden dolayı oluşacak veya oluşmuş borcunu ödedikten sonra kayıt işlemi yapabilirler.
- Gecikme borcunun ödenmesi hakkında detaylı bilgi:https://kutuphane.deu.edu.tr/tr/kitap-gecikme-borcu-online-odeme-banka-bilgileri-2/
- Gecikme borcunu ödeyen öğrenciler, ödediklerine dair dekontu enstitü öğrenci işlerinde kayıtlı olduğu programdan sorumlu personele elden veya e-posta ile ulaştırıp kayıt işlemi yapabilecektir.
- HARÇ ÖDEME
- Tezli yüksek lisans programları: 4. yarıyılını bitirmiş olan tüm öğrenciler
- Doktora programları: 8. yarıyılını bitirmiş olan tüm öğrenciler;
öğrenim harcını ödeyip ders seçim işlemlerini yapabileceklerdir.
- Tezsiz ve uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans programları: Seçilen derslere bağlı olarak sistem tarafından doğrudan ödenecek harç miktarı oluşturulacaktır.
Üniversitemizin katkı payı/öğrenim ücretleri ile materyal ücretlerini Ziraat Bankası şubeleri, ATM ve internet şubesi yoluyla yapabilmektedir. Bununla birlikte öğrencilerimizin belirtilen ücretleri kart ile ödeyebilmeleri için şubeye ya da ATM ye gitmeden https://harc.deu.edu.tr/ adresinden giriş yaparak ücretlerini yurtiçi ve yurtdışından sanal pos ile ödeyebileceklerdir.